Algemene Voorwaarden
(Laatste wijziging 27/11/2025)
Identificatie
Verkoper (verder vermeld als ‘wij, ‘ons’, ‘onze’): Blimpy (onderdeel van Mproductiondesign); Populierenstraat 17, 8560 Wevelgem; Mail info@blimpy.be; BTW-nummer BE1018597196
Klant: Elke natuurlijke of rechtspersoon die gebruik maakt van goederen en/of diensten van de verkoper;
Overeenkomst : Elke overeenkomst tussen verkoper en de klant.
Aanvaarding van de voorwaarden
Al onze verkopen, werken, leveringen en diensten geschieden op de hierna volgende voorwaarden. Het plaatsen van een bestelling via de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene voorwaarden die steeds beschikbaar zijn via de website en die ook bij de bestelbevestiging wordt bijgevoegd. Om een bestelling te plaatsen moet je minstens 18 jaar oud zijn.
Onze algemene voorwaarden zijn exclusief. Wij erkennen geen tegenstrijdige of afwijkende voorwaarden van de klant, tenzij wij hiermee uitdrukkelijk schriftelijk mee akkoord zijn gegaan.
Leveringen
Wij leveren in België en Nederland. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.
Bereikbaarheid
Website: www.blimpy.be ; E-mailadres: info@blimpy.be
Plaatsen van een bestelling
We streven ernaar om zo volledig en nauwkeurig mogelijk te beschrijven wat we je verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De afbeeldingen die we gebruiken zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten.
Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie met krediet- of debietkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van je bestelling. Bestelling zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
Om goederen aan te kopen, voeg je ze toe aan je winkelmandje. Nadien geef je je contactgegevens en facturatiegegevens in. Daarna kies je de wijze van levering. Ten slotte krijg je een overzichtpagina, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling door het indrukken van de bestelknop. Als je deze stappen doorlopen hebt, is je aankoop definitief.
Prijs
Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW en taksen. De verzendkosten worden apart vermeldt.
Levering en leveringstermijnen
Wij zullen de grootste mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en de uitvoer van bestellingen en bij de beoordeling van diensten. Als plaats van levering geldt het adres dat de klant aan ons kenbaar heeft gemaakt tijdens het bestelproces.
We zullen geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed uitvoeren. De gemiddelde levertermijn bedraagt 5-7 werkdagen (weekenden niet meegeteld). Let op, de levertijden die wij aangeven zijn indicatief en hier kunnen dan ook nooit rechten aan worden ontleend.
Mocht de bestelling vertraging oplopen of we in delen zouden leveren, dan zullen we de klant hiervan op de hoogte stellen.
Mocht de bestelling niet kunnen worden bezorgd op een door de klant foutief opgegeven adres waardoor uw bestelling naar ons wordt geretourneerd, zijn wij genoodzaakt de kosten aan de klant door te rekenen om de bestelling opnieuw aan te bieden. De kosten hiervoor bedragen nog eens de verzendkosten van uw bestelling. Een fout in adressering gemaakt door Blimpy komt uiteraard voor onze eigen rekening.
Alle bestellingen worden met zorg verpakt. Toch kan het voorkomen dat jouw bestelling beschadigd geraakt tijdens het transport. Of dat de artikelen op de leveringsbon niet overeenkomen met de producten die je had besteld. Neem in dit geval binnen 24 uur na ontvangst contact met ons op via info@blimpy.be
Herroepingsrecht
Als je goederen of diensten bij ons koopt, heb je gedurende 14 dagen vanaf de levering of bij diensten, het sluiten van de overeenkomst het recht om te beslissen om af te zien van de aankoop. Je kan je bestelling dan zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden terugsturen.
Tijdens deze eerste 14 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen, mag je ze enkel in die mate uitpakken of gebruiken als nodig om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden. Als je de goederen terugstuurt, moet dit indien mogelijk gebeuren samen met de originele verpakking en met alle geleverde toebehoren. De goederen moeten in originele staat zijn. Zijn de producten niet meer in originele staat, dan beoordelen we of er een waardevermindering wordt gerekend.
Wil voor het terugsturen de instructies hieronder gebruiken.
- Binnen 14 dagen dien je aan te geven dat je van de aankoop afziet. Dit dient per mail te worden doorgegeven aan info@blimpy.be. Graag verwijzing naar het nummer van de factuur of bij gebrek hieraan, van de verzendnota. Je kan ook het Europees modelformulier gebruiken.
- Wij zullen je per e-mail een ontvangstbevestiging sturen van jouw herroeping.
- Na onze ontvangstbevestiging kan je het retourpakket opsturen via de post. Geen enkele terugzending van goederen zal langs onze kant aanvaard worden, zonder deze voorafgaande bevestiging.
Je hebt als klant 14 dagen de tijd vanaf de melding van de aankoop af te zien om het pakket retour te sturen. - De kosten van retour zenden van goederen komen voor rekening van de klant.
- Binnen de 7 dagen nadat we je bestelling effectief hebben teruggekregen, betalen we je de volledige aankoopprijs ervan terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je hebt betaald.
Betaling
Wij kunnen bij online bestellingen enkel betaling via de betaalmodules op onze site aanvaarden.
Garantie
Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en zullen voldoen aan de verwachtingen. Door te werken met natuurlijke materialen kunnen er wel kleine variaties zijn in structuur en kleur. De wettelijke garantietermijn is van toepassing en gaat in vanaf de leverdatum.
Overmacht
In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.
Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet- tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.
Intellectuele eigendom
Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen, ontwerpen van de producten, zijn het intellectueel eigendom van Blimpy. Of andere derde partij waarmee we samenwerken. Elke reproductie, bewerking of ander gebruik voor commerciële doeleinden is in strijd met het auteursrecht zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.
Klachten
Mocht je klachten hebben over onze diensten of producten, kan je ons contacteren via info@blimpy.be of per brief gericht aan Blimpy, Populierenstraat 17, 8560 Wevelgem. We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.
Aansprakelijkeheid
Blimpy aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade voortvloeiend uit het gebruik van de producten van Blimpy. De aansprakelijkheid van Blimpy is steeds beperkt tot maximaal de aankoopprijs van het desbetreffende artikel.
Toepasselijk recht
Op alle overeenkomsten is het Belgisch recht van toepassing, ongeacht de woonplaats van de klant. Alle geschillen, voortvloeiend uit een overeenkomst welke niet in onderling overleg kunnen worden opgelost, behoren uitsluitend tot de bevoegdheid van de rechtbanken van onze woonplaats, namelijk het Vredegerecht, de Rechtbank van Koophandel en de Rechtbank van Eerste Aanleg van ons arrondissement naargelang het geval.